onsdag 19 oktober 2011

Han byggde en hög mur omkring sin tomt och klagade över att han blev isolerad.





Dagarna har gått fort tackvare ett fullproppat schema men hittade lite tid för att blogga nu.
De jag har gjort är spenderat tid med Malin, praktiserat, spelat match och pluggat.
Men nog om det för jag hade andra tankar till mitt inlägg ikväll!

Besvikelse är nog det värsta som finns, i alla fall av de känslor som jag kan komma på just nu. När någon man gillar som person eller till och med älskar, gör/inte gör något som drar ner all respekt och allt det positiva man sett med personen...
Det finns så många olika sätt det kan hända på, små saker egentligen som att aldrig höra av sig eller bara vara "tråkig" när man ses. Men den värsta besvikelsen som finns är när någon visar sig vara någon helt annan än den man trott.
Visst kan små besvikelserna som att vara den "tråkiga" hända alla men inte varje gång för då är det lätt att ränka ut att något håller på att förändras.

Jag försöker alltid tänka på citatet "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Vill du att folk ska vara glada och goa när du träffar dem och vill att dem ska höra av sig så glöm inte göra det själv!

Så jag kan dra två korta berättelser om varför detta har med mitt liv att göra just nu, jag är nämligen besviken på en som som verkar ha svårt att bestämma sig för något. Jag menar vet man va man vill ska det väl inte bli så svårt? En sak om  man inte alltid är bäst på att höra av sig men att veta att någon läser exakt vad man skriver i sedan bara veta att dem med samvete kan skita i det... nja det funkar inte för mig i alla fall.
Sedan har jag även det värsta av problem eftersom någon som jag älskat och älskar något extremt har förändrats så mycket att jag blir mörkrädd, jag får verkligen panik! Orkar inte med all drama!

Tumblr_lovhhtgtr91qmj86yo1_400_large

"Efter regn kommer solsken" och efter besvikelse tankar kommer ett underbart samtal från Malin! Och nu ska jag fortsätta detta fina och underbara samtal med världens bästa!


Dagens att tänka på: "Livet behöver inte vara perfekt för att vara undertbart"



Puss på er underbara
Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar