onsdag 12 oktober 2011

Precis som du är!

Idag kände jag inte riktigt för att dra det vanliga bloggandet om hur dagen har varit och vad jag har gjort så istället ska jag ta upp de tankar och åsikter som jag har funderat över under kvällen.

Jag undrar så extremt vem som avgjort vad perfekt är när det gäller en människa. De flesta i världen strävar efter att bli perfekta men vad är det man strävar efter då egentligen? Att inte ha några fel varken synliga på till expempel kroppen eller inom dig, aldrig göra, säga eller visa några fel och brister. Då kommer nästa fråga, vem vill leva så?
Jag hade liksom aldrig klarat av det, för av alla fel och brister man dagligen gör så lär man sig alltid något nytt. De nya erfarenheterna handlar inte om att man inte gör misstag eller inte kan göra dem igen, för allt som har med dessa fel och brister att göra beror på att vi är mänskliga och inga jävla robotar.

För något år sedan var jag även en av dem som strävade efter det perfekta men det var något som inte var värt de, jag insåg att  jag faktiskt inte ville vara perfekt utan jag ville vara mig själv! Jag ville vara den människan som jag föddes till att vara och kunna leva livet fullt ut! För jag menar, anpassar man sig till att vara perfekt så finns det inte en chans att du kan göra allt du vill och varför förstöra det liv man har.

Så ni som läser detta som fortfarande är fast och strävar efter perfektion, så snälla släpp de! Livet blir så jävla mycket bättre och roligare och jag är en person som verkligen kan svara på det! För är jag mig själv kan jag lova att inte många förstår sig på mig, jag är något som nog av många skulle kunna kallas udda och jag älskar det mer än något annat. För vad fan ska jag bry mig för om inte hälften av dem som träffar mig skulle gilla mig, det är helt okej för jag tänker inte ändra på hur jag är för att bli omtyckt! Jag är älskad av mina närmaste för den jag är och det är mer än vad jag någonsin önskat! För jag kan lova er, man mår så mycket bättre av att spendera sitt liv som sig själv än som någon du själv ens inte känner!

Så älska dig själv för det finns ingen mer som du! Och glöm inte att du är bäst på att vara dig så om du vill ha med ordet perfekt så är du den perfekta modellen av dig själv och det finns helt klart inget bättre!

Lite dikter och sånt angående ämnet:







Hoppas ni fick lite pepp av min novell här och att ni orkade läsa allt!

Dagens att tänka på: Bestäm inte vem du vill vara utan var den du är!



Puss på er underbara
Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar