fredag 16 december 2011

Svenska hjältar

Gud vad jag är rörd och gud vad tårarna har runnit denna kväll. Kalla mig löjlig eller vad ni vill men det är sanning, jag blir så jävla rörd och gripen av svenska hjältar. Det finns så otroligt bra människor i denna värld!!


Emma Pettersson blev utsedd till årets kämpe.
Hon försökte lämna sin pojkvän som våldtog och misshandlade henne.
Men en dag så kidnappa han henne och misshandla henne något fruktansvärt!
Hon fick priset för att kämpat och visat att man aldrig skall ge upp!






Lisbeth Malm 65 år hindrade blodigt slagsmål på en spårvagn i Göteborg hon fick pris som årets medmänniska och utan henne så hade någon dött. 




Milla Martin 9 år blev utsedd till årets förebild då hon startat "Bullhjälpen" där pengarna går till barn på Afrikas horn för att de skall överleva. Tillsammans har dem redan samlat in 200 000 kronor.

  UNG CANCER!
Vilka tjejer, årets eldsjälar, Hanna Wekell och Julia Mjörnstedt. Wow säger jag bara och alla måste se den här filmen!!
Häääär



Årets skyddsänglar gick till "Björnligan". Där 4 kompisar räddade sin vän från att dö då han blev med dragen i ett björn bo av en björn.







Dialy Mary Diabaté eller även kallad "Dallas" fick pris för årets livsgärning. Han har stöttar otroligt många ungdomar och vill visa att alla är speciella och värdefulla.






Svenska Hjältar-Galan är den enda gala jag måste se. jag tycker alla som fått priser är värda dom. 
Att våga stå upp och våga vara modig! Att våga vara en hjälte det skall dom ha otroligt mycket tacksamhet och eloge för! Jag beundrar det dom gör, sammanfattar kvällen med.... wow!

Puss & Kram
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar